Artikel2.6.2014

Konfliktvarsel ikke modtaget rettidigt fra Divisionsforeningen

Af Spillerforeningen

Spillerforeningen har ikke modtaget konfliktvarsel fra Divisionsforeningen rettidigt med anbefalet skrivelse og har derfor protesteret over for Divisionsforeningen.Formand i Spillerforeningen, Thomas Lindrup, udtaler:

- Divisionsforeningen har varslet konflikt fra 1. juli, men vi har ikke modtaget konfliktvarslet fra Divisionsforeningen rettidigt med særlig og anbefalet skrivelse. Vi har foreløbig protesteret til Divisionsforeningen og vil nu indsende klageskrift til Arbejdsretten.

Overenskomstens § 6 stk. 4 lyder: "Beslutning om iværksættelse af arbejdsstandsning tilkendegives den anden overenskomstpart ved særlig og anbefalet skrivelse mindst 1 måned før den iværksættes."

Thomas Kristensen, der er en del af Spillerforeningens forhandlingsudvalg, udtaler:

- Divisionsforeningen opfører sig meget aggressivt og forsøger at forcere processen. Først opsiger de overenskomsten uden varsel, dernæst sender de et overenskomstforslag uden reelt indhold, og så varsler de konflikt. Det virker som om de reelt ikke vil forhandle, men bare vil frem til en lockout hurtigst muligt.Formand i Spillerforeningen, Thomas Lindrup, udtaler:

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.