Artikel26.6.2014

Møde i Forligsinstitutionen: Spillerne indstillede på forhandlinger

Divisionsforeningen truer med lockout. Forligsmanden har bedt Spillerforeningen og Divisionsforeningen om at møde frem i Forligsinstitutionen, og spillerne er klar på at fortsætte forhandlingerne.Trods fremskridt har Divisionsforeningen valgt at kalde en lockout i forhandlingerne om en ny overenskomst. I dag mødes parterne i Forligsinstitutionen for at fremlægge situationen for forligsmanden. Spillerforeningen peger på fremskridt i forhandlingerne og er klar på at fortsætte.

Jakob Poulsen fra spillernes forhandlingsudvalg udtaler:

- Ved at stoppe forhandlingerne har Divisionsforeningen igen søgt en konfrontation. Det gjorde de også, da de ud af det blå opsagde overenskomsten og derefter gik efter den tidligst mulige dato for konflikt.

- Vi mangler stadig at blive enige på en række områder, men der har allerede været fremskridt flere steder. Vi har rimelige krav om at bygge oven på den eksisterende overenskomst, og vi mødes for at finde en løsning, så vi kan undgå klubbernes lockout af spillerne, fortsætter han.

- Overenskomsten skal beskytte alle, men i Divisionsforeningens forslag mister cirka 3/4 af spillerne blandt andet pension, forsikringer og en ordentlig sammenhæng mellem løn og arbejdstid. Det vil vi ikke stå model til. Slet ikke når Divisionsforeningen har lovet, at der ikke vil komme forringelser i en ny overenskomst, slutter Jakob Poulsen.

Mødet foregår i Forligsinstitutionen (Arbejdsmarkedets hus, Sankt Annæ Plads 5, 1250 København K). Spillerforeningen og medlemmer af foreningen vil være på plads forud for mødet, der starter kl. 14:00.Trods fremskridt har Divisionsforeningen valgt at kalde en lockout i forhandlingerne om en ny overenskomst. I dag mødes parterne i Forligsinstitutionen for at fremlægge situationen for forligsmanden. Spillerforeningen peger på fremskridt i forhandlingerne og er klar på at fortsætte.

Jakob Poulsen fra spillernes forhandlingsudvalg udtaler: