Artikel4.9.2014

Ny fodboldoverenskomst helt på plads

Arbejdet omkring den nye overenskomst mellem Spillerforeningen og Divisionsforeningen er nu færdiggjort, og aftalen er endeligt godkendt.For snart tre uger siden kunne Spillerforeningen og Divisionsforeningen give hånd på en ny overenskomst for dansk fodbold. Men arbejdet sluttede ikke den tidlige fredag morgen i Forligsinstitutionen.

Siden har begge parter sammen gennemgået aftalen punkt for punkt, og det er dette redaktionelle arbejde, der nu er afsluttet. Samtidig er den nye overenskomst nu endeligt blåstemplet og godkendt af de kompetente forsamlinger fra både Spillerforeningen og Divisionsforeningen.

- Det er en stor tilfredsstillelse, at den nye overenskomst nu er endeligt på plads, så vi kan komme i gang med at arbejde på grundlag af den. Det har været en lang proces, men samarbejdet med Spillerforeningen har været godt. Vi kan se tilbage på et forløb, som utvivlsomt vil vise sig vigtigt for dansk fodbold og for den fremtid, vi går i møde, siger direktør i Divisionsforeningen, Claus Thomsen.

Han suppleres af Spillerforeningens direktør, Mads Øland:

- Vi er utroligt glade for, at den nye overenskomst er kommet helt på plads. Overenskomsten sætter gode solide rammer om spillernes ansættelse i klubberne. Overenskomsten giver ordnede forhold på vores arbejdsmarked. Dette til gavn for både spillere og klubber.

Selve overenskomstteksten gøres offentligt tilgængeligt på et senere tidspunkt.

For yderligere oplysninger kontakt Spillerforeningens direktør, Mads Øland, på 23 20 07 15 eller direktør i Divisionsforeningen, Claus Thomsen, på 20 68 30 55.For snart tre uger siden kunne Spillerforeningen og Divisionsforeningen give hånd på en ny overenskomst for dansk fodbold. Men arbejdet sluttede ikke den tidlige fredag morgen i Forligsinstitutionen.

Han suppleres af Spillerforeningens direktør, Mads Øland:

Selve overenskomstteksten gøres offentligt tilgængeligt på et senere tidspunkt.