Artikel14.8.2014

Ny OK: Højere pension og mindstelønninger samt midler til uddannelse

Af Spillerforeningen

Fra Spillerforeningens side var der i nat mødt 20 fodboldspillere fra klubber over hele landet for at bakke op om spillernes forhandlinger, der endte med en række forbedringer for alle professionelle fodboldspillere. De danske fodboldspillere har endnu engang bevist, at de kan stå sammen om et højere formål. Det blev tydeliggjort af en gruppe på 20 fodboldspillere, der kæmpede med på Spillerforeningens side af forhandlingsbordet indtil kl. 3.30 i nat, hvor en ny overenskomst var klar.

Medlem af Spillerforeningens forhandlingsudvalg og AaB-spiller Patrick Kristensen forklarer:

- Vi er rigtig tilfredse med, at der nu kommer højere pensioner, højere mindstelønninger og øremærkede midler til efteruddannelse i vores uddannelses- og jobaktiviteter i 4player. Det kommer alle spillere til gode, men vi er især glade for, at også de nederste i hierarkiet kommer til at mærke til forbedringerne.

- For os spillere har det været afgørende, at vi forhandlede som en samlet enhed. Derfor var det en kæmpe hjælp, at spillere som for eksempel Mathias Zanka fra FCK, Thomas Kahlenberg fra Brøndby og en masse andre sad med i forhandlingerne på vores side af bordet. I alt var der faktisk 20 professionelle spillere tilstede ud i de sene nattetimer, og det betød meget for os i forhandlingerne.

FAKTA
Her er nogle af forbedringerne for de danske fodboldspillere i den nye overenskomst:
• Højere pension
• Højere mindstelønninger
• Sportsopsparing til alle spillere over 20 år
• Midler til efteruddannelse i 4playerDe danske fodboldspillere har endnu engang bevist, at de kan stå sammen om et højere formål. Det blev tydeliggjort af en gruppe på 20 fodboldspillere, der kæmpede med på Spillerforeningens side af forhandlingsbordet indtil kl. 3.30 i nat, hvor en ny overenskomst var klar.

FAKTA
• Højere pension
• Højere mindstelønninger
• Sportsopsparing til alle spillere over 20 år
• Midler til efteruddannelse i 4player

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.