Artikel27.6.2014

Spillerforeningen får medhold om konfliktvarsel - længere tid til forhandlinger

En faglig voldgift har i dag afgjort, at Divisionsforeningens lockoutvarsel er sendt for sent. Spillerforeningen er glade for kendelsen, da det giver parterne længere tid til at blive enige om en ny overenskomst.Divisionsforeningen har ønsket, at en eventuel konflikt kunne starte allerede 1. juli, men en Faglig Voldgift har i dag afgjort, at varslet er blevet sendt for sent. Kendelsen vækker glæde blandt spillerne.

Jakob Poulsen fra FC Midtjylland udtaler:

- Vi er glade for, at vi har fået medhold i den faglige voldgift, og at vi nu har længere tid til at blive enige. Vi ser frem til mødet med forligsmanden på mandag, hvor vi vil arbejde videre på at komme frem til en forhandlingsløsning.

OPDATERET: Parterne er pålagt tavshedspligt om indholdet af forhandlingerne, mens de foregår i Forligsinstitutionen jf. forligsmandsloven.Divisionsforeningen har ønsket, at en eventuel konflikt kunne starte allerede 1. juli, men en Faglig Voldgift har i dag afgjort, at varslet er blevet sendt for sent. Kendelsen vækker glæde blandt spillerne.

Jakob Poulsen fra FC Midtjylland udtaler: