Artikel4.6.2014

Spillerforeningen og HB Køge indgår aftale om efterbetaling af løn, pension og feriegodtgørelse

Af Spillerforeningen

Spillerforeningen og HB Køge er i dag nået til enighed om efterbetaling af manglende løn, pension og feriegodtgørelse.Spillerforeningen og HB Køge er blevet enige om en aftale, hvor HB Køge efterbetaler løn, pension og feriepenge på i alt ca. 1.800.000 kr. til 53 nuværende og tidligere spillere. Afregningen af løn, pension, feriegodtgørelse, renter og bod sker på baggrund af kendelsen af 11. september 2012 fra Fodboldens Voldgiftsret.

Spillerforeningens direktør, Mads Øland, udtaler:

- Vi har haft en positiv dialog med klubben og er glade for, at vi i dag er nået til enighed med HB Køge om afregning af manglende løn, pension og feriegodtgørelse til nuværende samt tidligere spillere.

I HB Køge glæder man sig også over at være nået til enighed. Bestyrelsesformand Henrik N. Andersen udtaler:

- Vi er glade for at have indgået denne aftale med Spillerforeningen, og glæder os over at vi nu kan se fremad. HB Køge går nogle vigtige år i møde, og det betyder derfor meget at vi har udvist økonomisk ansvarlighed ved at afregne i feriepengesagen. Nu kan vi fokusere på fremtidens HB Køge som blandt andet omhandler øget investering i talentarbejdet og forhåbentlig også et stadionbyggeri.Spillerforeningen og HB Køge er blevet enige om en aftale, hvor HB Køge efterbetaler løn, pension og feriepenge på i alt ca. 1.800.000 kr. til 53 nuværende og tidligere spillere. Afregningen af løn, pension, feriegodtgørelse, renter og bod sker på baggrund af kendelsen af 11. september 2012 fra Fodboldens Voldgiftsret.

Spillerforeningens direktør, Mads Øland, udtaler:

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.