Artikel6.8.2015

Nicolai Jørgensen er Årets Profil i Superligaen 2015

Selv om guldet i sommer havnede i Herning, er det alligevel en 24-årig FCK-stjerne, som spillerne peger på som Årets Profil i Superligaen.

Den er nemlig FC Københavns Nicolai Jørgensen, der kan lade sig hylde som Årets Profil i Superligaen. Og det vækker glæde hos Nicolaj Jørgensen, der godt kan mærke, at der bliver holdt ekstra øje med ham.

- Jeg er utrolig stolt. Især fordi det er mine kolleger, der peger på mig. De ved, hvad spillet drejer sig om. Det viser også, at det, jeg arbejder for, er der andre, der lægger mærke til. Jeg synes, der er rigtig mange dygtige spillere i Superligaen, og det er jo også deres fortjeneste, at jeg har udviklet mig de seneste år. Jeg er nødt til at yde mit bedste for at kunne gøre en forskel.

- Jeg kan godt mærke, at der efterhånden bliver holdt ekstra øje med mig. Meget mere nu end i forhold til det første år her i klubben. Mine modspillere er 100 procent tændte og klar hver gang, og det motiverer også mig til at præstere, tilføjer Nicolai Jørgensen.

Om kåringen

Det er spillerne i Superligaen, der stemmer på Årets Profil i Superligaen, og kåringen har fundet sted siden 1989.

Tidligere vindere tæller spillere som Michael Gravgaard, Jakob Poulsen, Jesper Grønkjær og Mohammed Zidan.

Seneste fem vindere:
2014: Pione Sisto