Artikel9.3.2015

Spillerne skuffede over DBU: Ville ikke forhandle om kollektive aftaler

DBU ønskede alligevel ikke at forhandle om kollektive aftaler, da Spillerforeningen og DBU i går mødtes. DBU havde ellers valgt at imødekomme spillernes opfordring om at genoptage forhandlingerne om de kollektive landsholdsaftaler.

”Vi er skuffede over den måde, DBU har ageret på. Det er komplet uforståeligt, at de melder ud, at de ønsker at mødes efter William og Lars’ opfordringer på Facebook. Og så vil de alligevel ikke forhandle om kollektive aftaler, når det kommer til stykket,” siger Daniel Agger

Også Lars Jacobsen udtrykker forundring over, at DBU ikke vil forhandle om kollektive aftaler, efter de ellers havde udtrykt, at de havde lyttet til spillerne.

”Jeg synes, vi har været meget tydelige om, hvad vi ville. Og så er det respektløst og en mærkelig situation at sætte os i, når de alligevel ikke vil forhandle ud fra en kollektiv aftale mellem DBU og Spillerforeningen. Især når DBU siger, at det er på opfordring fra os, at de har valgt at komme tilbage til forhandlingerne,” siger Lars Jacobsen, og fortsætter:

"Glem den udanske ide om individuelle aftaler. Det kommer ikke på tale."

William Kvist udtrykker også sin irritation over DBU’s måde at gøre tingene på.

”DBU ville ikke forhandle ud fra en kollektiv aftale, som var grundlaget for, vi overhovedet mødtes. Det kunne de slet ikke, sagde DBUs direktør i går. Det er jo besynderligt, at de DBU folk, som sendes til forhandlinger i går, ikke kan forhandle. Det er jo mest af alt spild af tid for alle parter,” sagde William Kvist og fortsætter:

"Jeg synes, at DBUs bestyrelse holder os spillere, fans, sponsorer, ja os alle for nar."

Der er ikke aftalt nye forhandlinger mellem DBU og Spillerforeningen, men Spillerforeningen står standby til at genoptage forhandlingerne, straks DBU er klar til at forhandle og indgå de nødvendige kollektive aftaler.