17. 08. 2017

Copenhagen Pride: DBU, Pan Idræt, politikerne og Spillerforeningen spiller fodbold mod homofobi

I forbindelse med Copenhagen Pride mødes fodboldhold fra Spillerforeningen, Pan Idræt, Christiansborg/Københavns Borgerrepræsentation og DBU i dag torsdag den 17. august i en venskabelig fodboldturnering for at sætte fokus på problemer med homofobi i dansk fodbold.

Ligestillingsminister Karen Ellemann siger velkommen og skyder turneringen i gang kl. 17.30, hvorefter de fire hold mødes på kryds i kampe af 10 minutters varighed.

Turneringen af en del af kampagnen Fodbold For Alle, som Spillerforeningen, DBU, Fair Fans og Amnesty står bag, der skal sætte fokus på og gøre op med de alvorlige problemer med homofobi i dansk fodbold.

- Det er et fantastisk vigtigt budskab at støtte op om. Vi skal simpelthen problemerne med homofobi i dansk fodbold til livs. Derfor var jeg heller ikke i tvivl, da jeg blev spurgt, om jeg ville være med til den her turnering sammen med nogle af mine tidligere fodboldkolleger, siger Hjalte Bo Nørregaard, tidl. FC København, Herenveen og AGF.

#FodboldForAlle

Sted: Nytorv, København K.
17.30: Ligestillingsminister Karen Ellemann siger velkommen
17.45: Turneringen skydes i gang
Der spilles kampe af 10 minutters varighed.