15. 05. 2020

Aftale om kontraktforlængelser i 3F Superliga og NordicBet Liga

Spillerforeningen og Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening er her fredag aften blevet enige om en aftale, som muliggør, at spillerne og klubberne får mulighed for at spille sæsonen færdig med de nuværende trupper.

Siden udmeldingen om, at 3F Superliga og NordicBet Liga kan genoptage sæsonen her sidst i maj, har et af de store spørgsmål været, hvad der ville ske med spillere, der har kontraktudløb til sommer.

Både 3F Superliga og NordicBet Liga afgøres først i slutningen af juli måned, men flere spillere har kontraktudløb ved udgangen af juni måned. Det problem har Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening og Spillerforeningen nu fundet en løsning på, så alle får mulighed for at spille sæsonen færdig til 31. juli.

Der vil være enkelte særlige tilfælde, som vil blive håndteret enkeltvis i klubberne i samarbejde med Spillerforeningen og Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening. Alt vedrørende disse særlige tilfælde er interne personaleforhold, som der ikke kommenteres på fra hverken Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening eller Spillerforeningen.

- Vi er glade for, at vi i fællesskab med Spillerforeningen kan sørge for at bringe sæsonen sikkert i hus – og få 3F Superliga og NordicBet Liga afsluttet med fuldstændig sportslig integritet, lyder det fra direktør i Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening Claus Thomsen.

- Vi glæder os over, at vi sammen med Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening er nået til enighed om en aftale for 3F Superliga og NordicBet Liga, hvor alle spillere tilbydes den kortvarige kontraktforlængelse indtil 31. juli og derfor får mulighed for at færdiggøre sæsonen. Aftalen sikrer, at vi ikke efterlader nogen spillere på perronen, udtaler Spillerforeningens administrative chef, Michael Sahl Hansen.