30. 06. 2021

Spillerne i Vendsyssel FF har ikke fået udbetalt løn

Der er ikke blevet udbetalt løn til spillerne i Vendsyssel FF i dag. Spillerforeningen har siden april været i tæt dialog med spillertruppen og har i dag holdt møde med spillerne.

Det er sidste dag i måneden og dermed lønningsdag. Men spillertruppen i Vendsyssel FF har i dag kunnet konstatere, at de ikke har fået udbetalt deres løn.

- Vi kan konstatere, at spillerne ikke har fået udbetalt løn i dag. Klubben har indtil midnat til at udbetale løn til spillerne, og den deadline skal vi selvfølgelig afvente. Vi har forgæves forsøgt at komme i kontakt med de udenlandske ejere, så lige nu har vi ingen indikationer på, at der kommer til at ske en lønudbetaling i løbet af dagen, siger Michael Sahl Hansen, direktør i Spillerforeningen.

- Vi har siden slutningen af april været i meget tæt kontakt med spillerne, da vi allerede dengang oplevede, at klubben ikke kunne betale april-lønnen. Klubben gav dengang udtryk for, at de havde det hele under kontrol, og at spillerne kunne være rolige for fremtiden. Det kan vi i dag konstatere var tomme løfte, og derfor har vores rådgivningsteam holdt møde med spillerne i formiddags, hvor de har rådgivet og vejledt dem i forhold til den situation, de uforskyldt er havnet i.

- Vi har ikke siden sidste uge haft dialog med klubbens ejere, Core Sports Capital. Og hvis spillerne skal tro på, at klubben har en fremtid, så skal de udenlandske ejere komme ud af deres flyverskjul og stille op til dialog og vise handling og præsentere en troværdig plan for fremtiden. Vi har aldrig tidligere oplevet, at en ledelse i en fodboldklub har været så fraværende på et så kritisk tidspunkt. Vi mærker virkeligt, at de udenlandske ejere er langt væk fra Danmark lige nu.

Men den manglende lønudbetaling er ikke den eneste udfordring, som klubben lige nu står med. Der er nemlig heller ikke ansat nogen trænere i Vendsyssel FF.

- Det gør det unægteligt svært at drive et fodboldhold uden en træner, og det gør os selvsagt også bekymrede for fremtiden, da træningen jo reelt er startet op.

- Hvis ikke lønnen er udbetalt senest til midnat, vil vi sende et påkrav til klubben om den manglende løn, siger Michael Sahl Hansen.

I henhold til Dansk Boldspil-Unions cirkulære nr. 95, § 2 skal betaling af det fremsatte påkrav ske senest tre hverdage efter afsendelsen. Som hverdage regnes ikke søndag og helligdage.