18. 10. 2013

Social kommunikatør i fodboldens verden

Er du Spillerforeningens nye praktikant? Vi søger en ny praktikant for foråret 2014.Ved du, hvordan man bruger de sociale medier strategisk, skriver du tekster, der brænder igennem, og har du et ønske om at opnå bred kommunikationserfaring, kan du være Spillerforeningens nye praktikant.

Spillerforeningen repræsenterer elitefodboldspillerne i Danmark og danske udlandsprofessionelle, og en vigtig del af vores arbejde består i at holde vores medlemmer informerede om fodboldfaglige forhold. Samtidig er vi med til at præge den offentlige fodbolddebat og sætte fodboldspilleres arbejdsvilkår på dagsordenen.

Du bliver derfor både de professionelle fodboldspilleres talerør og en vigtig informationskilde for dem.

Vores platforme spænder over pressemeddelelser, nyhedsbreve, websites, sociale medier og tryksager som medlemsbladet Indersiden, håndbøger, medlemsfoldere mv. Vi søger en praktikant, der kan varetage vores kommunikation og begå sig på de forskellige platforme i tæt samarbejde med Spillerforeningens kommunikationsansvarlige.

Arbejdet vil også spænde over Spillerforeningens initiativer som Giv Racismen Det Røde Kort, Arena Spartacus og 4player, ligesom der vil være mere lavpraktiske opgaver blandt de ca. 15 kolleger på hovedkontoret.

Vi tilbyder en praktikplads i midten af dansk fodbold, hvor dit arbejde kommer til at gøre en forskel, og hvor du kommer til at opbygge bred kommunikationserfaring i et livligt arbejdsmiljø.

Den optimale kandidat:
Læser kommunikation, sprog eller lignende på kandidat- eller evt. bachelorniveau
Har strategisk kendskab til Facebook, Twitter og andre sociale medier
Kan formulere sig skarpt i skriftlig dansk og tale
Er teknisk anlagt og har kendskab til CMS-systemer
Er selvstændig, fuld af gåpåmod, har sans for detaljen og er fodbold- og sportsinteresseret
Har kendskab til grafisk arbejde og billedbehandling
Har et højt niveau i engelsk eller andet fremmedsprog

Forløbets varighed og ansøgning

Praktikperioden fastlægges i overensstemmelse med dit studie og forventes at udgøre en 37-timers arbejdsuge af en varighed på ca. 4 måneder med start medio januar. Praktikperioden er ulønnet.

Skriftlig ansøgning sendes til kommunikationsansvarlig Casper Riddersborg på cr@spillerforeningen.dk senest 27. oktober 2013.

Om Spillerforeningen
Spillerforeningen er interesseorganisationen og fagforeningen for fodboldspillere i Danmark på eliteplan samt danske udlandsprofessionelle. Vi arbejder for at sikre, at spillerne arbejder under ordnede forhold. Derfor taler vi altid spillerens sag, hvad enten det drejer sig om overenskomster, feriepenge, pension eller ændring af transferreglerne.

Spillerforeningen beskæftiger til dagligt omkring 20 ansatte, og medlemmerne spænder over William Kvist og Christian Eriksen til spillere i 2. division samt kvindespillere. Spillerforeningen er medlem af LO samt den internationale spillerforening, FIFPro.

Vil du have yderligere information, kan du besøge spillerforeningen.dk. Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte kommunikationsansvarlig Casper Riddersborg på tlf. 33 30 13 36 eller cr@spillerforeningen.dk.Ved du, hvordan man bruger de sociale medier strategisk, skriver du tekster, der brænder igennem, og har du et ønske om at opnå bred kommunikationserfaring, kan du være Spillerforeningens nye praktikant.

Den optimale kandidat:
Har strategisk kendskab til Facebook, Twitter og andre sociale medier