24. 09. 2014

Ryder Cup DM i Golf: Jyderne tog grum revanche

Selv om jyderne var bagud før sidste runde, endte to dages golf i Himmerland med en sikker sejr til vestholdet i duellen mod østholdet, da 24 fodboldspillere dystede på golfbanen.

Efter de to første runder golf lignede det en gentagelse af triumfen fra sidste år, hvor Peter Schmeichel og John Faxe Jensen løftede det store Made in Denmark trofæ i vejret. Men jyderne vendte det hele på hovedet på de sidste 18 huller og endte med en stensikker sejr på 212,5 points mod østholdets 201,5 points. Dermed måtte Peter Schmeichel overdrage trofæet til vestholdets kaptajn, Peter Kjær.

Traditionen med at samle 2 x 12 fodboldspillere fra Vest- og Østdanmark blev startet sidste år. Det er Spillerforeningen og Made in Denmark, der sammen med Himmerland Golf står bag arrangementet. Og det blev til et par fantastiske dage med masser af godt spil og mange anekdoter og brede smil.

På vinderholdet fra Vestdanmark var Peter Kjær, John Sivebæk, Marc Rieper, Frank Pingel, Jes Høgh, Thomas Gaardsøe, John Lauridsen, Finn Christensen, Søren Pedersen, Mikkel Beck, Klaus Granlund og Jesper Thygesen.

Østholdet bestod af Peter Schmeichel, John Faxe Jensen, René Henriksen, Per Pedersen, Jess Thorup, Michael Hemmingsen, Brian Jensen, Jesper Andersen, Sune Heilbo, Thomas Lindrup samt Søren Frederiksen og Niels Lodberg. De to sidstnævnte var blevet handlet til øst-holdet i de sidste minutter af transfervinduet.