19. 02. 2014

Tom Cleverley dropper Twitter efter hetz

Mens fodboldspillere i stigende grad benytter sig af forskellige sociale medier, går Manchester United-spilleren Tom Cleverley mod strømmen. Den udskældte midtbanespiller lukkede for nyligt sin Twitter-konto.

Ifølge den engelske avis The Daily Mirror, der bragte nyheden om Cleverleys beslutning, blev Carrick blandt andet spurgt til, om han så Cleverley træne for at få det bedre med sig selv og andre mere stødende spørgsmål i samme dur.

Hetzen kulminerede som nævnt i, at Tom Cleverley lukkede sin konto. Cleverley er imidlertid ikke den første spiller, der tyr til så drastiske handlinger.

Mens den åbne og ucensurerede kommunikation, som Twitter, Facebook og andre sociale medier giver anledning til, åbenlyst medfører flere fordele for offentlige personer, er der også en række negative aspekter. Dette måtte Darron Gibson sande i år 2011, hvor midtbanespilleren lukkede sin konto efter blot 97 minutter. Igen var omfattende kritik den primære årsag.

Også Ashley Cole og Osama Akharraz, der begge gjorde sig bemærkede med kritik af henholdsvis det engelske fodboldforbund, FA, og den danske dommerstand, har følt sig nødsaget til at lukke deres konti. Begge spillers konti er dog aktive igen.

Hvorvidt Tom Cleverley på et senere tidspunkt igen er at finde på Twitter, eller om midtbanespilleren har droppet det sociale medie for altid, skal være usagt. Men den engelske spiller er det seneste eksempel på de trusler, der er forbundet med fodboldspilleres brug af platformen.Beslutningen blev truffet på baggrund af den behørige kritik, som den 24-årige midtbanespiller har været udsat for på Twitter. Senest udviklede en såkaldt Q&A med Cleverleys kollega på Manchester Uniteds midtbane, Michael Carrick, sig til en direkte hetz mod Cleverley.