25. 01. 2005

Peter Møller ny formand for Spillerforeningen

Spillerforeningens bestyrelse har med øjeblikkelig virkning valgt Peter Møller som ny formand for Spillerforeningen.Peter Møller afløser Palle Sørensen som nu har trukket sig som formand og bestyrelsesmedlem, idet Palles nye job som direktør i håndboldklubben Århus SK ikke er foreneligt hermed.

Spillerforeningen har en række aktuelle opgaver, som den nye formand vil fremme. Peter Møller udtaler:

- Vi har netop indgået en ny overenskomst med Divisionsforeningen, som vi sammen med dem skal have gennemført og udviklet til både spillerne og klubbernes tilfredshed. Ordnede forhold i fodboldjobbet er en fordel for alle, og afgørende for at spillerne kan yde optimalt. DBU spiller ikke med i denne proces i øjeblikket. Det skal vi forsøge at få dem til i dialog med DBU og Divisionsforeningen.

- Vi skal yderligere udvikle Spillerforeningens rådgivning for medlemmerne – både den interne og eksterne rådgivning, som vores rådgivningssamarbejdspartnere yder.

Som nyt bestyrelsesmedlem i Spillerforeningen indtræder Ketil Clorius fra BK Frem. Spillerforeningens bestyrelse består nu af: Peter Møller (fmd.), Morten Wieghorst (næstfmd.), Michael Hansen, Thomas Lindrup, Søren Colding, Merete Pedersen og Ketil Clorius.

Afslutningsvis skal vi udtrykke en stor tak til Palle Sørensen for sit arbejde i Spillerforeningen. Han har som formand ydet en fremragende indsats til gavn for spillerne.

For yderligere kommentarer kontakt formand Peter Møller på telefon 26 18 71 64.