Spiller til Spiller30.4.2024

113: Emil Holten om personlig hæder i en tumultarisk tid

Indsamlingen af stemmer til Årets Profil 2024 er skudt i gang. I den anledning har vi rakt ud til en af de regerende vindere fra sidste år for at høre, hvordan det var at vinde, hvad det betyder at få sine kollegers anerkendelse og en status på fodboldlivet her et år senere.

Lyt og abonnér: Spotify, Apple Podcast, Soundcloud

Emil Holten, Årets Profil i 2. Division 22/23

For et år siden vandt Esbjergs Emil Holten prisen som Årets Profil i 2. division. Men først nu kan han nyde hæderen, da det har været en tumultarisk tid i Esbjerg. Og så er han blevet overrasket over kvaliteten i den danske 2. division. Alt det kan du høre Emil fortælle meget mere om i seneste udgave af vores podcast 'Spiller til Spiller'.

»Det var en periode, hvor vi tænkte meget på at rykke op. Så det var ikke, fordi man kunne nyde det. Vi skulle vinde den næste kamp.«

Emil Holten og holdkammerater i Esbjerg fB

»Det var en stor hæder. Det er ens kollegaer, der vælger. Det er det, der betyder mest, at det anerkender det. «

Om Årets Profil
Afstemningen til Årets Profil i Gjensidige Kvindeliga, 3F Superliga, NordicBet Liga og 2. Division er netop skudt i gang. De mest prestigefulde individuelle fodboldspriser herhjemme, da det er spillerne selv, de sande eksperter, der stemmer og afgør, hvem der løber med den ærefulde titel som Årets Profil 2024.

Tidligere vindere af 'Årets Profil i 2. division'

22/23: Emil Holten
21/22: Mileta Rajovic
20/21: Mathias Kristensen
19/20: Nicolas Mortensen
18/19: Mikkel Jespersen
17/18: Kim Aabech

Tilladelse Påkrævet

Få opdateringer fra os

Bliv opdateret på det seneste omkring Spillerforeningens aktiviteter og det danske fodbold miljø. Få nyheder og annonceringer af events direkte i din indbakke.