Presse2.10.2024

STUDIEJOB: VIL DU MED PÅ SPILLERFORENINGENS TEAM SOM STATISTISK MEDARBEJDER?

Vi søger en medarbejder til en stilling som statistisk studentermedarbejder, der giver indblik i en række interessante områder af vores arbejde i Spillerforeningen og i dansk fodbold, som vi arbejder for at fremme. Du får ansvaret for en række områder inden for vores medlemssystem og vil assistere dine kollegaer på en lang række områder. Der er ansøgningsfrist mandag den 14. oktober 2024.

STUDIEJOB: VIL DU MED PÅ SPILLERFORENINGENS TEAM SOM STATISTISK MEDARBEJDER?

Af Magnus Hviid

I Spillerforeningen søger vi en statistisk studentermedarbejder til vores kontor i centrum af København med start den 18. november 2024 eller hurtigst muligt.

Vi tilbyder et job, hvor du får ansvar for en række områder som blandt andet opdatering og vedligeholdelse af vores medlemssystem, bistå kolleger med at formulere statistiske opgaver, indsamle og databehandle statistisk materiale, designe og udarbejde spørgeskemaundersøgelser samt præsentere resultater af det statistiske arbejde til både internt og eksternt brug.

Som ansat i Spillerforeningen får du et unikt indblik i mange interessante områder af dansk fodbold, og du bliver en del af et engageret og hårdt arbejdende team, der altid står til rådighed for vores medlemmer. Som et led i arbejdet, vil du udvikle dine faglige kompetencer gennem samarbejde med Spillerforeningens øvrige ansatte og eksterne samarbejdspartnere.

Du refererer til Spillerforeningens direktør, Michael Sahl Hansen, og vil arbejde i team med Spillerforeningens spillerrådgivere og kommunikationsafdeling.

Kvalifikationer

• Du er f.eks. bachelorstuderende inden for relevante natur-, sundheds-, samfundsvidenskabelige uddannelser eller IT, eller andre relevante videregående uddannelse med en solid ballast inden for statistisk arbejde
  • Kendskab til Outlook og gerne indgående kendskab til Excel
  • Interesseret i at bruge og udnytte forskellige IT-systemer, herunder spørgeskemaværktøjer som fx Enalyzer
  • Har flair for tal og basal statistik
  • Kendskab til statiske metoder
  • God til skriftligt dansk
  • God til engelsk i tale og skrift
  • Fodbold- og sportsinteresseret (gerne på eliteniveau)
  • Skal kunne arbejde systematisk og omhyggeligt
  • Selvstændig, servicemindet og udadvendt
  • Være god til at spille dine kollegaer gode
  • Villig til at tage ansvar og ejerskab for dine arbejdsområder

Arbejdstid og -vilkår

Der er jobstart i 18. november 2024 eller hurtigst muligt. Jobbet er 15 timer pr. uge, og timerne er fordelt på 2-3 arbejdsdage pr. uge, der fastlægges efter aftale. Overarbejde kan periodevist forekomme. Du vil som udgangspunkt have din faste base på vores kontor i centrum af København, men der kan komme rejser til vores satellitkontor i Århus.

Ferie placeres fleksibelt i forhold til dine ønsker og Spillerforeningens opgavepukler i årets løb.
Den månedlige aflønning sker efter kvalifikationer.

Spørgsmål kan rettes til vicedirektør Allan Reese på tlf. 20 24 62 26 eller mail: allan.reese@spillerforeningen.dk.

Ansøgning sendes til Allan Reese på ovenstående mail senest mandag den 14. oktober 2024. Der indkaldes til jobsamtaler løbende.

Om Spillerforeningen

Spillerforeningen er fagforeningen for fodboldspillerne i Danmark og danske udlandsprofessionelle. Vi arbejder for at sikre, at spillerne arbejder under rimelige vilkår. Derfor hjælper vi spillerne med alt fra feriepenge og pension til forsikringer og skadesager. Vi er til dagligt 18 medarbejder i Spillerforeningen, og vores medlemmer spænder fra landsholdsspillere på Kvinde- og Herrelandsholdet over spillere i 1. division (kvinder) og 3. division (herrer) til eliteungdomsspillere.

Allan Reese

Vicedirektør, IT-chef & senior spillerrådgiver