Presse14.10.2024

FIFPRO Europe, European Leagues og La Liga indgiver klage til Europa-Kommissionen

Den internationale spillerforening FIFPRO Europe, European Leagues og La Liga indgiver en klage til Europa-Kommissionen over FIFAs byrde på den internationale kampkalender.

• Klagen forklarer FIFAs interessekonflikt som konkurrencearrangør og lovgiver, og hvordan denne adfærd strider mod EU’s konkurrencelovgivningen.
  • Klagen fokuserer på mændenes internationale kampkalender, herunder FIFA World Cup 2026 og FIFA Club World Cup 2025.
  • En overbelastet kampkalender sætter spillernes sikkerhed og velfærd på spil og truer den økonomiske og sociale bæredygtighed for de vigtige nationale turneringer.

Du kan læse mere om klagen her.

Michael Sahl Hansen, Direktør i Spillerforeningen

Magnus Hviid